#razstava Beneške mojstrovine

Dnevnik, 23. julij ― Trgovske, zlasti pa kulturne vezi med Benetkami in Salzburgom so se močno okrepile proti koncu 16. stoletja in na začetku 17. stoletja, za kar ima največ zaslug nadškof Wolf Dietrich von Reitenau. Slog beneških umetnikov je odmeval v vsem evropskem...
ROBERT LOZAR: PRAVZAPRAV / ACTUALLY

ROBERT LOZAR: PRAVZAPRAV / ACTUALLY

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 19. julij ― Na razstavi v Galeriji Bažato se Robert Lozar predstavlja s cikli, ki jih gradi nekaj zadnjih let, kot so Slike v slikah, Črvine, abstrahirane krajine in bele ali prazne slike, kot jih avtor poimenuje. V osnovi gre še vedno za problemski sklop, ali rdečo nit njegovega slikarstva, ki se dotika reševanja prostorskih problemov, oziroma preizpraševanja o prostoru. Lozar v teh ciklih nadaljuje raziskovanje iluzije tridimenzionalnega prostora v slikarstvu. V ciklu slik v sliki realistično upodablja svoje slike abstraktnih pokrajin. V delih zaznamo širjenje prostora preko samega okvirja slike. Ko pa takšno sliko naslika v drugo sliko kot sliko na steni, ta učinek in težnje izniči, oziroma predrugači. Z naslikano sliko na steni namreč Lozar namensko poudarja dvodimenzionalno slikarsko površino in nas odvrača od vstopa v globino slike, obenem pa nas ujame v zanko iluzije, kjer se na prvi moment ne zavedamo podvojitve prostora, kljub temu, da so perspektive pogleda običajno zamaknjene v levo ali desno, kar spodbudi dvom. Tudi tu abstraktne kompozicije umešča ali postavlja v mimetičen prostor. Ta rešitve nam, zaradi izrazite plastičnosti abstraktnih form, vzpostavljajo dialog z abstraktnim iluzionizmom, kjer iluzijo tridimenzionalnega prostora na dvodimenzionalni površini doseže z dodanimi elementi. Goran Milovanović At the exhibition in the Bažato Gallery, Robert Lozar presents cycles he has been building over the past few years, such as “Pictures within Pictures,” “Worms,” abstracted landscapes, and white or empty pictures, as the author names them. Essentially, it is still a problem-solving set or the red thread of his painting, which touches on solving spatial problems or questioning space. In these cycles, Lozar continues to explore the illusion of three-dimensional space in painting. In the cycle of pictures within pictures, he realistically depicts his paintings of abstract landscapes. In these works, we perceive the expansion of space beyond the frame of the painting.

Alja Horvat / Idila

UGM, 17. julij ― Oblikovalka in ilustratorka Alja Horvat se v UGM šopu predstavlja s serijo ilustracij Idila. Mlado umetnico navdihujejo 60. in 70. leta prejšnjega stoletja, muzeji in narava, v kateri preprosto si in uživaš.
EKO 9: OČI V SKALI / TRIENALE UMETNOST IN OKOLJE

EKO 9: OČI V SKALI / TRIENALE UMETNOST IN OKOLJE

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 16. julij ― Od pripovedi ljudskega izročila in začetkov moderne grozljivke v literaturi in na filmu do sodobnih umetniških oblik predstavlja žanr grozljivke potencial za nagovor človeških in družbenih strahov. Z razstavo Oči v skali dajemo moč primarnemu čustvu strahu, da nas prebudi iz otopelosti do opozoril znanosti, za katere se zdi, kakor da so odpovedala. Predstavljeni umetniki in umetnice se s formo in pripovedjo odzivajo na grozečo atmosfero v naravi in družbi. Novo prizorišče trienala EKO – stari sanatorij dr. Mirka Černiča v središču Maribora – smo napolnili z umetniškimi projekti, ki skozi šok, nelagodje, grožnjo, občutek brezizhodnosti, pa tudi kritično obravnavo ponujajo priložnost za katarzo v soočenju z okoljsko krizo. Stari sanatorij, modernistična vila, obdana z vrtom, postane prispodoba za dom. Če si Zemljo zamišljamo kot naš dom, potem je to hiša, v kateri straši. Ekstremni vremenski pojavi, množična izumrtja, požari in poplave, potresi: zdi se, kakor da se planet maščuje svojim prebivalcem. Ker se iz te hiše ne da izseliti, eksorcizem pa ne pride v poštev, se moramo s temi nemirnimi duhovi naučiti živeti. Vstopamo v to vilo strahov, na ta planet groze, da bi bolje razumeli in se pogodili z duhovi, ki jih je prebudila naša prisotnost na Zemlji. Vstopite z nami. Če si upate. Oči v skali me spremljajo, me zasledujejo. Me varujejo? Obsojajo? Molčijo? Kaj razmišlja deklica v skali? Kaj je videla? Kaj je videla, da je okamenela? Kaj je morala storiti, da se je spremenila v kamen? Na severnem pobočju Prisanka v Julijskih Alpah je narava v skalo vklesala podobo dekliškega obraza. Ajdovska deklica, ujeta v skali, že tisočletja spremlja dogajanje okoli sebe. Naravni tvorbi, kamnitemu obrazu, očem v skali, je ljudsko izročilo skozi stoletja pripisovalo številne pomene. Ena izmed zgodb pripoveduje o sojenici, ki je novorojencu prerokovala, da bo postal lovec, ki bo ubil Zlatoroga in z rogovi bajeslovnega bitja obogatel. Sestre sojenice so jo za to napoved kaznovale in na

Gilles Deleuze o slikarstvu

Dnevnik, 13. julij ― Francoskega filozofa Gillesa Deleuzea (1925–1995) pogosto uvrščajo med vodilne poststrukturaliste, čeprav je sam zase trdil, da je predvsem metafizik. Področje njegovih zanimanj in obravnav je bilo zelo široko, ukvarjal se je z zgodovino filozofije,...

Vojko Štuhec / Kipar

UGM, 11. julij ― S svojim delom je Vojko Štuhec pustil viden pečat v mariborskem in širšem slovenskem prostoru. Njegovo delo se vpisuje v širok tok sodobnega slovenskega kiparstva sedemdesetih in osemdesetih let, ki se je zavzemalo za osvoboditev kiparske forme in uporabo novih izraznih možnosti.
še novic